Kira – nasz biały owczarek szwajcarski, nasza najmłodsza opiekunka.  Nieustannie poszerza swoje umiejętności biorąc udział w szkoleniach. Jej głównym celem są dobra zabawa i sprawianie radości dzieciom. Ułatwia  przełamać lęki w kontaktach z otoczeniem, stymulują rozwój zmysłów i postrzegania, pozwalają oderwać się od otaczającej rzeczywistości. Nasz Czworonóg często ośmiela dzieci wycofane, nieśmiałe, a uspakaja i wycisza te nadmiernie pobudzone. Nawet te dzieci, które odczuwają lęk przed psami na początku, po kilku spotkaniach z Kirą zaczynają wyrażać pozytywne emocje wobec psów.

Opis zajęć z naszą Kirą

Zajęcia mają ma na celu usprawnienie sfery intelektualnej i poznawczej dziecka. Pies używany jest tu jako wyjątkowa „pomoc naukowa”, która motywuje do nauki, a dzięki stworzeniu przyjaźniejszych warunków zwiększa też możliwości przyswojenia wiedzy. Dziecko chce ćwiczyć, gdy nagroda jest miła, przyjazna i można się do niej przytulić. Niesamowicie wzrasta wówczas motywacja. Dziecko chętniej zapamiętuje treści, których bohaterem jest jego nowy przyjaciel – pies. Edukacja z psem pomaga również dzieciom o obniżonej percepcji lub niechęci do przyswajania wiedzy i przebywania w żłobku. Po Poprzez zabawę z psem dziecko poznaje budowę ciała czworonoga, dzięki czemu może szukać analogii budowy własnego ciała i ciała psa. Oprócz tego, zabawa z psem wymusza na dziecku aktywność ruchową, wspomaga rozwój koordynacji, precyzji ruchów i umiejętności manipulowania.

Kirka10
dogoterapia-02

W kontakcie z psem dziecko jest naturalne i szczere, przez co nie boi się okazywania uczuć, dzięki czemu rozwija umiejętność odczuwania i wyrażania emocji. Wydając komendy, wzbogaca zasób wiedzy, a dodatkowo rozwija poczucie sprawczości i podnosi własną samoocenę. Opanowując czynności związanych z pielęgnacją psa, dzieci poznają, w jaki sposób należy dbać o niego, czego pies potrzebuje oraz w jaki sposób można zaspokoić jego potrzeby.

Ćwiczenia te, nawet maluchom pomagają zrozumieć, że zwierzęta to żywe istoty, które wymagają opieki człowieka. Dzięki odgłosom towarzyszącym zabawom z psem i zaaranżowanym celowo sytuacjom rozwija się wrażliwość słuchowa dziecka. Ponadto poszerza się zasób reakcji głosowych oraz słownictwa biernego i czynnego, związanego ze zwierzęciem i otoczeniem. Dziecko uczy się i powtarza nowe słowa, które poznało w nowej dla siebie sytuacji. Zabawy z czworonogiem pozwalają na naukę i utrwalanie wielu pojęć, takich jak kolory, wielkości, liczby, różnice i podobieństwa itd.

Kirka8